23 april 2009

Så blev den klar...

Planteringslådan, den större i alla fall, blev klar. Efter en felberäkning så fattades det lite överbläck (snigelspärr) till den mindre, så den blir klar när mer plåt inhandlats. Sen återstår det att se om det stoppar sniglarna eller om det bara blev en detalj utan funktion...

Insidan klädde jag med en enkel pressenning så att jorden inte ligger mot det "tryckta" trät...

Nu står den på gräset och väntar på att få komma på sin rätta plats, vilket kommer att bli bredvid det kommande soldäcket. Någon tyckte det var roligt att granska från insidan på lite annorlunda sätt...



Bygger vidare i livet/ F.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha.. ja dör! Vad håller du och jollie på med på dagarna?

Unknown sa...

Hej!

Jag håller på och planerar mina odlingslådor inför säsongen. Det verkar vara en smart grej med fönsterbläck som snigelspärr. Fungerar det?

Tacksam för svar!
/Frida

Mr. F sa...

Hej Frida!

Ja, fönsterbläcken funka som snigelspärr och var min egen idé efter att jag letat runt efter lösningar för att stoppa sniglarna utan att hitta någon vettigt.

Som du säkert sett på en del av de andra bilderna, så har vi skog runt omkring och då en hel del sniglar men vi har aldrig sett en snigel i lådorna.

Om du bygger egna lådor på samma idé får du gärna ge mig lite "cred"... =)

/F.

Unknown sa...

Jag har lagt en länk till din blogg på min nystartade blogg http://fridastradgard.wordpress.com

Ser fram emot att testa dina lådor, mycket bra om det funkar för jag är inte så förtjust i tanken att gå och klippa i sniglar...