02 april 2009

Glädje och sorg...

Var ute idag och tittade runt lite i trädgården och i rabatter runt huset, nu när snön äntligen släppt sitt grepp om marken. Och till stor glädje kunde jag konstatera att i det som var dött, spirar nytt liv! Dessa små skott låg och "ruva" vid roten av plantan... En japansk kärleksört. Den lilla bilden visar hur den ser ut när den blommar.

Såg även en nyckelpiga och en nyvaken liten myra.

Och vad är det då som är sorgligt när det spirar av liv ute?... Jo, mina "Hot Tamales" tog slut... "snyft, snyft"... Dessa fantastiska jelly-beans som jag fått av min gode vän Patrik, som han tog med sig vid ett besök i The United States of America.
Dessa "kryddiga" godisar var något som jag lärde mig älska som barn, när vi bodde där (USA) under lite drygt ett år.

Det är inte så ofta man kommer över dem men ibland händer det... och då är det glädje och njutning. Men allt gott har ett slut och även dessa, mina goda Hot Tamales...


Längtar efter mer gott i livet/ F.

Inga kommentarer: