07 april 2009

Mycke' vår nu...

Var ute på en promenad idag. När jag kom hem igen, så gick jag runt och utanför tomten och titta runt lite i snåren, innan allt skjuter upp ur marken och gör det så mycket svårare att se vad som ligger runt omkring...

På håll så såg jag något vitt i skogen och tänkte först att det var något skräp som låg där och gick dit för att plocka upp det. Men det jag fann, det fick absolut vara kvar. Där fann jag bevis för lite för hård rensning i rabatter.

Under en lite större tallgren på marken hade ett par krokusar trängt sig upp för att visa hyr snygga de var och meddela att vi faktiskt fick skylla oss själva att vi gått för hårt fram och så flyttat dem...

Tyvärr så gör sig inte dessa bilder rättvisa till det sköna i naturen, men ni får måla på lite bättre färger i era sinnen.


Uppskattar skönhet i livet/ F.

1 kommentar:

JO sa...

Åhhh! Det är vår!!! Tack för påminnelsen ;-)