31 mars 2009

En del av dagen...

Idag var jag till vår huvudstad på ett snabbt besök för en intervju på ett IT-företag. De hade inga direkta behov just nu, då det mesta verkar gå "ner" i verksamheter, MEN... de tyckte att mitt CV var intressant, så de ville ändå träffa mig. =)

Så vid 11 blev det buss till Uppsala central...


Tog tåget ner till Stockholm på den nyare varianten, en dubbeldäckare.
Foto: Leif-Erik Nygårds (SJ)

Tyvärr var det väldigt fullt, så jag fick tag på en singelplats bakom en sittgrupp... Så det blev att åka sidledes ner till storsta'n.


Väl framme så var det inte så långt ifrån stationen, så det var ut på Vasagatan och vidare bort mot LO-borgen. (Vilket namn?!) Borde kanske tagit mig tid och gått in och tagit ett snack med den där Vanja, men, men, kanske en annan dag... ;)


Företaget låg i samma kvarter som LO, runt hörnet på vänster sida.I samma trappuppgång fanns också Borgström & Bodström, en advokat och en jurist. (Lite småkända genom media.) Juristen har också varit minister för ett lite rödare parti...

Efter träffen så var det tillbaka till centralen och hitta ett tåg tillbaka och vilken perrong...


Tillbaka var det inte lika fullt på tåget och det var gott om plats i den mer "traditionella" tågcupén...


Sen var det bussen hem igen och resten av dagen fortsatte lite lugnare...


Ännu en dag i livet/ F.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lite äventyr i den gråa vardagen har ingen dött av!!!!

M.

Mr. F sa...

Nejdå, det var trevligt i det fina vårvädret... Mystiske M. ;)