31 maj 2009

Så slutade denna månad...

Ja, då var det den sista maj. Den 31:a i femte, tjugohundranio... Känns som denna månad bara sa swoosch! Denna också. Är det så, att ju fler år man lägger till sitt liv, ju snabbare tycks tiden gå? Det känns så, som man inte riktigt hinner med allt man tänkt sig...

Nåväl, hur slutade denna månad då? Jo, med en fantastisk dag, alla mammor till ära och ett härligt sommarväder med uppemot +30°C. Dagen började med en frukost ute på altanen i strålande solsken och fågelsång tillsammans med min älskling och barnens mor...

Man kan inte annat än njuta av all blomsterprakt...

Vår minsta inspekterar vad som är på gång i rabatterna...

Vinterfrukten är pollinerad och börjar släppa sina blad, som tecken på att här finns inget mer för bin och humlor att göra...

Och vårat lilla citronträd är på gång, små citroner gröna...

Efter att ha njutit av vädret ett tag, med en av mina påbörjade böcker i solstolen, så åkte vi till min bror i stan och hade lite morsdagspicknick i trädgården.
Det bjöds på tunnbrödslaxrullar och en färskpotatissallad med sparris, körsbärstomater, rucolasallad, solrosfrön och lite annat gott... Grattis på mors dag, älskade lilla mamma! I love you!

Tack för en fantastisk dag!


Mot mer sommar i livet/ F.

4 kommentarer:

JO sa...

Tjoho tjohej vad du bloggar på!!! Här fanns det ju massa nytt att läsa ;-) Fast det känns ju som man redan är uppdaterad på det mesta redan, irl, so to speak.

Puss!/ JO

Mr. F sa...

Och jag som tycker att det blivit mycket mindre... Men visst, jag bloggar på.

/F.

jouline.. sa...

jag inspektera inte rabatterna! va tror du, att jag är nån pansionär eller? haha ja råkade bara gå där när du tog kort.. ja tror ja balanserade på stenarna eller nått...

JO sa...

Ajuste, bah! Va tror du liksom att hon är bah!? Nån gripande pensionär liksom bah! Ahhh ja bah dööör! Du fattar ju liksom ingenting..... Bah.

;-P