16 maj 2009

Inponerande...

Har precis kommit hem från denna långa dag utanför dörren... Sista vändan var på framförandet av Kristina från Duvemåla av Livets Ords kristna gymnasium. Jag är förstummad! Fantastiskt duktiga, verkligen!

Hur kan jag då säga så? Jo, jag har sett orginaluppförandet 5 gånger och min älskling, som också var med och var lika tagen, har sett "orginalet" 7 gånger. Dessa gymnasieelever var fantastiska, otroliga... ja, superlativen är de värda. Stående ovationer... Bravo!

Detta gymnasium har genom de senaste åren, med sitt estetiska program, framfört flera fantastiska uppsättningar som "West side story", "Fantomen på operan" och ett drama om överlevande från förintelsen. Otroligt att detta, relativt lilla gymnasium, kan ha så många talanger år från år...


Inponerad i livet/ F.

2 kommentarer:

Jesper sa...

Ja, blev mycket nöjd med den, trotts att jag bara var med i kören och hade en relativt lite biroll. Blev en riktigt lyckad musikal! :D

Mr. F sa...

Kul att du hitta hit och lämna en kommentar också, pingstbroder... ;)

Ni var verkligen duktiga och jag har då originaluppsättningen att jämföra med. Bravo!

/F.