27 februari 2009

Tidens tecken...

Något som har intresserat mig mer och mer är, för mig, de tydliga tecknen på den yttersta tiden. Ja, jag vet att man kan bli kallad paranoid och annat men jag tycker det är intressant...

Vad är då detta med tidens tecken? Det är en påminnelse för oss kristna att den vi tror på, Jesus, är på väg tillbaka till jorden för att ta oss hem. Och inför hans återkomst har han talat om för oss om olika saker som kommer att ske här på jorden och hur det kommer att vara innan han kommer, så vi kan ha en aning.

Förvisso har han sagt att han ska komma "som en tjuv om natten", alltså när man inte förväntar sig eller vet.

Så detta ämne kommer garanterat att vara återkommande på denna blogg.

Men vad var det för tidens tecken som jag sett nu då? Ekonomin så klart. Ledarna för de stora industrialiserade ekonomierna, den s.k. G7 eller G8 gruppen, manar "till snabba reformer av det globala finansiella systemet för att rädda världen från den ekonomiska förödelse som drar ner allt fler länder i recession."

Italiens finansminister, Giulio Tremonti, sa tidigare vid ett G7 möte i Rom -"Det krävs en ny ekonomisk världsordning."
Vidare: "Det kan låta som retorik, men det är faktiskt det mål vi måste sträva mot."

För att det inte ska bli för mycket "korvstoppning" på en gång, så återkommer jag vidare i ämnet...


Mitt i livet/ F.

Inga kommentarer: