22 september 2009

Lilla goa Misse...

Du står där utanför dörren till din bostad och ser hur din lilla Misse kommer gående hem mot ert hem. Han kommer fram och börjar stryka sig mot dina ben och söker din uppmärksamhet...
Du plockar upp Misse i din famn och gosar lite. Misse visar sin tillgivenhet när ni gosar och nosar och slickar dig i ansiktet och burrar in sitt huvud vid din hals. Det är såååå mysigt...

Misse ligger där och spinner i din famn, du smeker pälsen och kliar under hakan och småprata...

- "Vart har du varit på äventyr idag då? Vad har du hittat på?"
- "Prrrrr.... rrrr...rr.. Prrrrrrr...."

- "Du har nog smugit på ängen bakom huset och jagat fjärilar och busat lite med Zorro i huset brevid, eller hur din lilla buse?"
- "Prrr... rrrr.."

Ni gosar lite till och nosar med varandra innan Misse tappar intresset och skruvar sig ur din famn och hoppar ner på marken och smiter in i bostad mellan dina ben. Misse går fram till sin mat och vattenskål och lapar i sig lite vatten, nosar lite och tittar på den upplagda portionen av Viskas och trippar vidare in i bostaden.

- "Jasså, är du inte hungrig? Det är ju kanin, det som jag trodde var din favorit Misse..."

Misse kryper upp i TV-soffan och du sätter dig bredvid och stryker över huvudet och ner över ryggen och du ser hur Misse myser... Misse tänker på dagens lilla tilltugg...


"Misse" som jag träffade på en promenad i sommar...


Fantiserar i livet/ F.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Vad fin katt och trevlig historia.

Jag såg att du var kristen och jag skulle vilja rekommendera sidan www.netzarim.co.il ; som innehåller forskning om Ribi Yehoshua (Messias) från Nasaret och hans undervisning..

Allt gott,Mvh Anders Branderud

Mr. F sa...

Anders: Visst var katten fin men historien var nog med en viss portion sarkasm för de som inte riktigt tänker på att djur är just djur. I detta fall ett rovdjur...

De tänker de mest oskyldiga tankar om djuret, pussar den på nos eller mun, utan att tänka på vad den kanske har gjort, som i detta fall, precis tuggat i sig en åkersork.

Ska titta på din rekommendation med utgång från mitt "rättesnöre" Bibeln, där allt redan finns som han tycker jag behöver veta för att ta mig genom livet tillsammans med andra.

Allt väl!

/F.

JO sa...

Mmmmm... You just got to love cats! Helst ska han ha slickat sig lite där bak också innan man låter honom gå lös i ens ansikte. Då blir det som bäst har jag hört!

;-P

Mr. F sa...

Johanna: Ja, jag har inget emot katter men gillar väl inte att ha dem slickandes i ansiktet av viss anledning, för då får man kanske en ansiktsmask... eller var det mask i ansiktet... Urrk!

You get the point!

/F.