08 juni 2009

Glest mellan bladen...

Eller ska jag säga inläggen...

Det finns egentligen en hel del att blogga om, men när man kommit hem efter jobbet och man ätit, så är orken som bortblåst. Jag vet vad det till stor del beror på och det är avsaknaden av regelbunden rörelse av min fysiska massa, i någon riktning, under en viss tid och helst utomhus... Jag vet att det är så men... detta men, och det är att det är lite jobbigt.

Man brukar säga, -"Det kostar att ligga på topp!" Och visst gör det, men varför? Jo, det ska jag tala om för dig, den messerschmitter jag är, det är för att en topp är något som är längst upp av något och då innebär det att det går uppåt innan man når toppen.

Och för att röra sig uppåt krävs energi, kraft, ork och motivation och helst i rätt riktning. Därför kostar det, av det just nämnda, för att ligga på topp. Så jag kan ekvationen, vet lösningen, men... där kommer det där men igen, det krävs energi för att skapa mer energi. Märklig ekvation, men det är ju verkligen så. Ut och gå, så blir man piggare och kan skapa mer energi...

Därför är det också så lätt att bli av med toppläget, för det krävs ingen energi för att gå nedåt, eller utför... det går av sig självt så att säga. Usch, att det ska vara så... jobbiga fysiska lagar som ska ställa till det.

Nej, i morgon, tisdag är det "skärpning i leden" igen som gäller, då är det bara att ge sig av och ut mot ett sånt där toppenläge... för mig och min kropp.

Ut på vägen i livet/ F.

1 kommentar:

Anonym sa...

Typiskt då, att vi ska sitta i bilen några timmar istället när du fått tag i motivationen och allt!
Mrs...